Case study

Euroterm

Euroterm od 20 lat działa z powodzeniem w branży budowlanej i instalacyjnej, zajmując czołową pozycję wśród dystrybutorów systemów grzewczych oraz instalacyjnych w Polsce. Obecnie firma zatrudnia 220 pracowników i generuje przychód na poziomie 200 mln zł. Oferta jest skierowana do firm instalacyjnych techniki grzewczej, hurtowni, jak również sieci nowoczesnych. Dynamiczne działania handlowe, kontrakty z wiodącymi w branży dostawcami, zaowocowały rozszerzeniem działalności firmy oraz pozyskaniem odbiorców z Rosji i Ukrainy. W 2013 roku Euroterm znalazł się w gronie członków jednej z największych grup zakupowych w Polsce, ABG.

Euroterm - Case study

Wyzwania Klienta

Szukając rozwiązania natrafialiśmy na wiele platform B2C, jednak nie były one w stanie obsłużyć procesów, które dotyczą handlu B2B.

Szukając rozwiązania natrafialiśmy na wiele platform B2C, jednak nie były one w stanie obsłużyć procesów, które dotyczą handlu B2B.

Firma na przestrzeni lat dynamicznie się rozwijała, co spowodowało coraz większe wyzwania związane z przyjmowaniem zamówień czy obsługą klienta. Klienci są obsługiwani w wielu kanałach sprzedaży. Sprzedaż odbywa się za pomocą punktów sprzedaży, handlowców w terenie, jak również poprzez platformę e-commerce. Dotychczas zamówienia składane różnymi kanałami nie były ze sobą zintegrowane ani w żaden sposób powiązane, co stało się wąskim gardłem w skalowaniu organizacji.

Szybki rozwój technologii oraz zmiany demograficzne wywierają wpływ na ciągłe dostosowywanie modelu biznesowego do otaczającego nas świata, co powoduje, że oprogramowanie szybko traci na aktualności, a wszelka zmiana oraz dodawanie nowych funkcjonalności zazwyczaj jest bardzo kosztowne. Szukając rozwiązania IT firma Euroterm uznała, że jedno z ważniejszych kryteriów wyboru to, aby narzędzie było nowoczesne i nie wymagało wymiany na nowe za kilka lat. Interesowała ich długoterminowa inwestycja w system, który będzie się rozwijać wraz z rozwojem nowych technologii i wzrostem wymagań rynku.

Korzyści z wdrożenia platformy One

Automatyzacja procesów sprzedaży

Automatyzacja procesów sprzedaży

Wzrost liczby obsługiwanych Klientów

Wzrost liczby obsługiwanych Klientów

Integracja danych sprzedażowych w jednym narzędziu

Integracja danych sprzedażowych w jednym narzędziu

Większa efektywność pracy hadlowców

Większa efektywność pracy hadlowców

W efekcie wdrożenia platformy One zostały przemodelowane i zautomatyzowane procesy sprzedaży. Dzięki temu obecnie Euroterm jest w stanie obsługiwać znacznie większą ilość Klientów niż dotychczas. Platforma została zintegrowana z systemami funkcjonującymi w organizacji, co stanowiło element procesu integracji i konfiguracji. Teraz wszystkie kanały sprzedaży są obsługiwane za pomocą jednego systemu, co znacznie ułatwia współpracę z Klientami końcowymi, jak również poprawia efektywność pracy pracowników Euroterm.

Obecnie firma jest gotowa na skalowanie biznesu. Sprzedaż może być realizowana w systemie 24/7, przy zachowaniu najwyższej jakości obsługi Klienta.
Platforma jest ciągle rozwijana i z czasem będą się pojawiały nowe funkcjonalności, dzięki czemu Euroterm jest w stanie szybko dostosowywać się zmieniających się warunków biznesowych bez ponoszenia dodatkowych kosztów.

Dzięki automatyzacji procesów, nasi handlowcy są odciążeni od pracy backoffice’owej i mogą skupić się głównie na Klientach.

Dzięki automatyzacji procesów, nasi handlowcy są odciążeni od pracy backoffice’owej i mogą skupić się głównie na Klientach.

Systemy, które zostały zintegrowane z platformą One

System ERP

s

System PIM

s

System WMS

s

Obsługiwane procesy w liczbach

  • 300 tys. produktów
  • 2700 Klientów B2B
  • Kilkudziesięciu pracowników
  • Złożone cenniki indywidualne
  • Wiele magazynów

Porozmawiajmy. Z chęcią odpowiemy na twoje pytania.

Wypełnij formularz kontaktowy.

* wymagane pola